Almindelige betingelser

Generelle forretningsbetingelser

§ 1 Omfang og udbyder

(1) Disse generelle vilkår og betingelser gælder for alle ordrer, du afgiver i onlineshoppen
Unikt Emballage


Unikt Emballage

Springstr. 3

33649 Bielefeld

Tyskland

Tlf. 00 49 521 400 27 522

Mobil/WhatsApp: 0049 151 11 81 6600

E-mail: info@unikat-emballage.dk

Moms-id-nummer: DE 29 65 27 157
Skattenummer: 139/5225/1983


Administrerende direktør: Mesut Takak

 

(2) Udvalget af varer i vores onlineshop henvender sig udelukkende til købere, der er fyldt 18 år.

(3) Vores leverancer, tjenester og tilbud sker udelukkende på grundlag af disse generelle vilkår og betingelser. De almindelige forretningsbetingelser gælder for virksomheder for alle fremtidige forretningsforhold, også selvom de ikke udtrykkeligt er aftalt igen. Medtagelsen af ​​en kundes generelle vilkår og betingelser, der er i modstrid med vores generelle vilkår og betingelser, er allerede gjort indsigelse mod.

(4) Kontraktsproget er udelukkende tysk.

(5) Du kan få adgang til og udskrive de aktuelt gældende generelle vilkår og betingelser på hjemmesiden https://unikat-emballage.de/impressum.

§ 2 Kontraktindgåelse

(1) Præsentation af varer i netbutikken er ikke en bindende ansøgning om indgåelse af en købsaftale, men er derimod en uforpligtende anmodning om at bestille varer i netbutikken.

(2) Ved at klikke på knappen "Bestil nu" giver du et uforpligtende købstilbud (§ 145 BGB). Umiddelbart før du afgiver denne ordre, kan du kontrollere ordren igen og rette den om nødvendigt.

(3) Efter modtagelse af købstilbuddet modtager du en automatisk genereret e-mail, hvori vi bekræfter, at vi har modtaget din ordre (bekræftelse på modtagelse). Denne bekræftelse af modtagelsen er ikke ensbetydende med accept af dit købstilbud. Der indgås ikke en kontrakt ved bekræftelse af modtagelsen.

(4) En købsaftale for varerne indgås først, når vi udtrykkeligt erklærer accept af købstilbuddet (ordrebekræftelse), eller når vi sender varerne til dig - uden forudgående udtrykkelig accepterklæring. Undtagelse: ved forudbetaling og PayPal accepteres ordren straks med din ordre.

Kunder fra EU - oplys venligst dit VAT ID nummer / eller EF ID nummer. Fra vores udenlandske kunder beder vi om EORI nummeret. - Nye kunder, send venligst en e-mail med de nøjagtige virksomhedsoplysninger eller en virksomhedslicens til info@tburn-brands.de.

§ 3 Priser

Oplysninger om priser og eksisterende aftaler. Bemærk venligst, at vores priser på vores værksted er direkte debiteringspriser, omgående betaling, forudbetaling, nettopriser. Andre aftaler, fx foreninger og særlige betingelser, gemmes på din kundekonto og tages i betragtning, andre priskomponenter og er plus de respektive fragtomkostninger. Yderligere information om fragtomkostninger kan findes på vores hjemmeside under leverings- og betalingsbetingelser.

§ 4 Betalingsbetingelser; Standard

(1) Betaling kan foretages enten ved:
Faktura på forhånd
kontant ved levering,
Kreditkort,
PayPal eller
Direkte debitering.

(2) Vi er ansvarlige for at vælge de tilgængelige betalingsmetoder. Vi forbeholder os især retten til kun at tilbyde dig udvalgte betalingsmetoder til betaling, for eksempel kun forudbetaling for at beskytte vores kreditrisiko.

(3) Hvis du vælger betalingsmetoden "forudbetaling", giver vi dig vores bankoplysninger i ordrebekræftelsen. Fakturabeløbet skal overføres til vores konto inden for 10 dage efter modtagelse af ordrebekræftelsen.

(4) Ved efterkrav opkræves et ekstra gebyr på 4,40 euro, som opkræves af leveringspersonen på stedet. Der er ingen yderligere omkostninger eller afgifter.

(5) Betaler du med kreditkort, vil købsprisen blive reserveret på dit kreditkort ved bestilling (autoisering). Din kreditkortkonto vil faktisk blive debiteret på det tidspunkt, hvor vi sender varerne til dig.

(6) Når du betaler med PayPal, vil du blive omdirigeret til webstedet for onlineudbyderen PayPal under bestillingsprocessen. For at kunne betale fakturabeløbet via PayPal skal du være registreret der eller først registrere dig, identificere dig med dine adgangsdata og bekræfte betalingsinstruktionerne til os. Efter at have afgivet ordren i butikken, anmoder vi PayPal om at igangsætte betalingstransaktionen. Du får mere information under bestillingsprocessen. Betalingstransaktionen udføres automatisk af PayPal umiddelbart derefter.

(7) Ved betaling af den direkte debitering kan det være, at du skal afholde de omkostninger, der opstår som følge af, at en betalingstransaktion bliver tilbageført på grund af utilstrækkelige midler på kontoen eller på grund af ukorrekte bankoplysninger, der overføres af dig. Den direkte debitering trækkes normalt 5 dage efter levering.

(8.)

Kommer du for sent med en betaling, er du forpligtet til at betale lovpligtige morarenter på 5 procent over grundrenten. For hvert rykkerbrev, der sendes til dig, efter misligholdelsen er indtrådt, vil du blive opkrævet et rykkergebyr på 2,50 EUR, medmindre der i enkelttilfælde kan påvises lavere eller større skade.

§ 5 Modregning / tilbageholdelsesret

(1) Du har kun ret til at modregne, hvis dit modkrav er lovligt fastslået, ikke er bestridt eller anerkendt af os eller har et tæt synallagmatisk forhold til vores krav.

(2) Du kan kun udøve en tilbageholdelsesret, hvis dit modkrav er baseret på det samme kontraktforhold.

§ 6 Levering, ejendomsforbehold

(1) Medmindre andet er aftalt, vil varerne blive leveret fra vores lager til den adresse, du har angivet.

(2) Varerne forbliver vores ejendom, indtil købesummen er betalt fuldt ud.

(3) I særlige tilfælde er vi ikke forpligtet til at levere de bestilte varer, hvis vi har bestilt varerne korrekt, men ikke blev leveret korrekt eller rettidigt (kongruent sikringstransaktion). Forudsætningen er, at vi ikke er ansvarlige for manglende tilgængelighed af varer og straks har informeret dig om dette. Derudover må vi ikke have påtaget os risikoen ved at skaffe de bestilte varer. Hvis varerne ikke er tilgængelige, refunderer vi straks alle betalinger, du allerede har foretaget. Vi påtager os ikke risikoen for at skulle indkøbe bestilte varer (indkøbsrisiko). Dette gælder også ved bestilling af varer, der kun er beskrevet med hensyn til deres type og egenskaber (generiske varer). Vi er kun forpligtet til at levere fra vores varelager og de varer, vi har bestilt hos vores leverandører.

(4) Hvis du er iværksætter i henhold til § 14 BGB, gælder følgende også:
- Vi forbeholder os ejendomsretten til varerne, indtil alle krav fra det igangværende forretningsforhold er fuldt afgjort. Pantsætning eller overdragelse af sikkerhed er ikke tilladt, før ejendomsretten til de forbeholdte varer er overdraget.
- Du må videresælge varerne i den almindelige forretningsgang. I dette tilfælde tildeler du os alle krav på et beløb svarende til fakturabeløbet, der opstår ved videresalget. Vi accepterer opgaven, men du er bemyndiget til at inddrive kravene. Hvis du ikke opfylder dine betalingsforpligtelser korrekt, forbeholder vi os retten til selv at inddrive krav.
- Hvis de forbeholdte varer kombineres eller blandes, erhverver vi medejerskab af den nye vare i forholdet mellem fakturaværdien af ​​de reserverede varer og de øvrige forarbejdede varer på forarbejdningstidspunktet.
- Vi forpligter os til efter anmodning at frigive de værdipapirer, som vi er berettiget til, i det omfang realisationsværdien af ​​vores værdipapirer overstiger de krav, der skal sikres med mere end 10 %. Vi er ansvarlige for at udvælge de værdipapirer, der skal frigives.

§ 7 Afbestillingsregler

I tilfælde af at du er forbruger i henhold til § 13 i den tyske civillovbog (BGB), dvs. du foretager købet til formål, der ikke primært kan henføres til din erhvervsmæssige eller selvstændige erhvervsaktivitet, har du ret til at tilbagetrækning i henhold til følgende bestemmelser.

Fortrydelsesret

Du har ret til at annullere denne kontrakt inden for fjorten dage uden at angive nogen grund.

Fortrydelsesfristen er fjorten dage fra den dag, hvor du eller en af ​​dig navngivet tredjemand, som ikke er transportøren, tog varerne i besiddelse.

For at udnytte din fortrydelsesret skal du kontakte os

Unikt Emballage
Administrerende direktør: Mesut Takak


Springstr. 3
33649 Bielefeld
Tyskland

Tlf. 00 521 400 27 522

Mobil/WhatsApp: 0151 11 81 6600

E-mail: info@unikat-emballage.dk

informere dig om din beslutning om at tilbagekalde denne kontrakt ved hjælp af en klar erklæring (f.eks. et brev sendt med post, fax eller e-mail). Du kan bruge den vedhæftede prøvefortrydelsesformular, selvom dette ikke er obligatorisk.


For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender meddelelsen om din udnyttelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen udløber.

Konsekvenser af tilbagekaldelse

Hvis du annullerer denne kontrakt, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, inklusive leveringsomkostninger (bortset fra eventuelle ekstra omkostninger, der opstår som følge af, at du vælger en anden leveringsmetode end den billigste standardlevering, der tilbydes af os, skal betale tilbage med det samme og kl. senest inden fjorten dage fra den dag, hvor vi modtog meddelelse om din annullering af denne kontrakt. Til denne tilbagebetaling bruger vi den samme betalingsmetode, som du bruger hos de

r den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med dig; under ingen omstændigheder vil du blive opkrævet gebyrer som følge af denne tilbagebetaling.


Vi kan nægte tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varerne retur, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at du har sendt varerne retur, alt efter hvad der er først.

Du skal returnere eller aflevere varerne til os med det samme og under alle omstændigheder senest fjorten dage fra den dag, hvor du meddeler os din annullering af denne kontrakt. Fristen er overholdt, hvis du sender varerne inden 14 dages fristen er udløbet.

Du afholder de direkte omkostninger ved returnering af varerne.

Du hæfter kun for varens værditab, hvis dette værditab skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktionalitet.

Eksempel fortrydelsesformular

Hvis du ønsker at annullere kontrakten, bedes du udfylde denne formular og sende den tilbage til:
Unikt Emballage
Administrerende direktør: Mesut Takak


Springstr. 3
33649 Bielefeld
Tyskland
Tyskland

Tlf. 00 521 400 27 522

Mobil/WhatsApp: 0151 11 81 6600

E-mail: info@unikat-emballage.dk

Jeg/vi ophæver hermed den af ​​mig/os indgåede kontrakt om køb af følgende varer


__________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________

Varer bestilt på:

__________________________________________________________________________________________________________

Forbrugerens navn og adresse:

__________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________

Kundens underskrift (kun ved skriftlig annullering):

__________________________________________________________________________________________________________

Slut på tilbagekaldelse

(1) Fortrydelsesretten gælder ikke for levering
- af varer, der ikke er præfabrikerede, og til fremstilling af hvilke et individuelt valg eller beslutning fra forbrugerens side er afgørende, eller som tydeligt er skræddersyet til forbrugerens personlige behov (f.
- forseglede varer, der af sundhedsmæssige eller hygiejniske årsager ikke er egnet til at returneres, hvis forseglingen er fjernet efter levering,
- af varer, hvis de på grund af deres art var uadskilleligt blandet med andre varer efter levering,
- lyd- eller videooptagelser eller computersoftware i en forseglet pakke, hvis forseglingen er blevet fjernet efter levering,
- fra aviser, magasiner eller magasiner med undtagelse af abonnementskontrakter.

(2) Undgå skader og forurening. Hvis det er muligt, bedes du sende varerne tilbage til os i den originale emballage med alt tilbehør og alle emballagekomponenter. Brug om nødvendigt beskyttende ydre emballage. Hvis du ikke længere har den originale emballage, skal du sørge for tilstrækkelig beskyttelse mod transportskader med passende emballage for at undgå erstatningskrav på grund af skader forårsaget af utilstrækkelig emballage.

(3) Ring venligst til telefonnummeret inden du returnerer. Ring til os på 00 49 521 400 27 522 for at meddele returneringen. På denne måde sætter du os i stand til at tildele produkterne så hurtigt som muligt.

(4) Bemærk venligst, at modaliteterne nævnt i afsnit 2 og 3 ovenfor ikke er en forudsætning for effektiv udøvelse af fortrydelsesretten.

§ 8 Transportskade

(1) Hvis varer leveres med tydelige transportskader, bedes du straks klage over sådanne fejl til leveringspersonen og kontakte os hurtigst muligt.

(2) Undladelse af at indgive en klage eller kontakte os har ingen konsekvenser for dine lovpligtige garantirettigheder. De hjælper os dog med at kunne gøre vores egne krav gældende mod transportøren eller transportforsikringsselskabet.

§ 9 Garanti

(1) Medmindre andet udtrykkeligt er aftalt, er dine garantikrav baseret på de lovbestemte bestemmelser i købeloven (§§ 433 ff. BGB).

(2) Hvis du er forbruger i henhold til § 13 i den tyske civillovbog (BGB), er ansvarsperioden for garantikrav for brugte genstande - i modsætning til lovens bestemmelser - et år. Det her

Begrænsningen gælder ikke for krav, der skyldes skader som følge af skade på liv, krop eller helbred eller fra krænkelse af en væsentlig kontraktlig forpligtelse, hvis opfyldelse er afgørende for en korrekt udførelse af kontrakten, og hvis overholdelse kontraktpartneren kan regelmæssigt stole (kardinalforpligtelse) for krav baseret på andre skader, der er baseret på et forsætligt eller groft uagtsomt brud på pligten fra brugeren eller dennes stedfortrædere.

(3) Ellers gælder de lovbestemte bestemmelser for garantien, især den to-årige forældelsesfrist i henhold til § 438, stk. 1, nr. 3 BGB.

(4) Hvis du er iværksætter i henhold til § 14 BGB, gælder de lovmæssige bestemmelser med følgende ændringer:
- Kun vores egne oplysninger og producentens produktbeskrivelse er bindende med hensyn til varernes kvalitet, men ikke offentlige roser og udtalelser og anden reklame fra producenten.
- Du er forpligtet til straks og med fornøden omhu for afvigelser i kvalitet og kvantitet at besigtige varerne og melde eventuelle åbenlyse mangler til os inden for 7 dage efter varens modtagelse. Rettidig afsendelse er tilstrækkelig til at overholde deadline. Dette gælder også for skjulte fejl, der opdages senere ved opdagelse. Hvis forpligtelsen til at efterse og give meddelelse om mangler overtrædes, er påstanden om garantikrav udelukket.
- I tilfælde af defekter vil vi efter vores skøn yde garanti gennem reparation eller ombytning af levering (efterfølgende ydelse). I tilfælde af reparation skal vi ikke afholde de øgede omkostninger, der opstår ved at flytte varen til et andet sted end udførelsesstedet, hvis leveringen ikke svarer til varens påtænkte anvendelse.
- Hvis supplerende ydelse udebliver to gange, kan du enten anmode om afslag i prisen eller træde tilbage fra kontrakten.

§ 10 Ansvar

(1) Ubegrænset ansvar: Vi har ubegrænset ansvar for forsæt og groft uagtsomhed samt i henhold til produktansvarsloven. Vi er ansvarlige for skader som følge af personskade på liv, krop og helbred på grund af mindre uagtsomhed.

(2) I øvrigt gælder følgende begrænset ansvar: I tilfælde af lettere uagtsomhed hæfter vi kun i tilfælde af misligholdelse af en væsentlig kontraktlig forpligtelse, hvis opfyldelse er afgørende for kontraktens korrekte udførelse, og på hvis overholdelse, du regelmæssigt kan stole på (kardinal forpligtelse). Ansvaret for lettere uagtsomhed er begrænset til den skade, der var forudsigelig på tidspunktet for aftalens indgåelse, og som typisk må forventes indtrådt. Denne begrænsning af ansvar gælder også for vores stedfortrædere.

§ 11 Alternativ tvistbilæggelse

EU-Kommissionen har skabt en platform for udenretslig tvistbilæggelse. Dette giver forbrugerne mulighed for i første omgang at løse tvister i forbindelse med deres online bestilling uden at gå rettens vej. Tvistbilæggelsesplatformen kan tilgås under det eksterne link http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Vi bestræber os på at løse eventuelle uoverensstemmelser, der opstår fra vores kontrakt, i mindelighed. Desuden er vi ikke forpligtet til at deltage i en voldgiftsprocedure og kan desværre ikke tilbyde dig deltagelse i en sådan procedure.

§ 12 Afsluttende bestemmelser

(1) Skulle en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser være eller blive ineffektive, vil dette ikke påvirke effektiviteten af ​​de resterende bestemmelser.

(2) Tysk lov gælder udelukkende for kontrakter mellem os og dig, med undtagelse af bestemmelserne i De Forenede Nationers konvention om kontrakter om internationale køb af varer (CISG, "FN-konvention om kontrakter om internationale køb af varer"). Obligatoriske bestemmelser i det land, hvor du normalt bor, forbliver upåvirket af lovvalget.

(3) Hvis du er en købmand, en juridisk enhed i henhold til offentlig ret eller en særlig fond under offentlig ret, er vores forretningssted jurisdiktionen for alle tvister, der opstår fra eller i forbindelse med kontrakter mellem os og dig.

Fra: november 2018

Copyright: HÄRTING Rechtsanwälte, www.haerting.de, vertragstexte@haerting.de
Chausseestraße 13, 10115 Berlin, Tlf. (030) 28 30 57 40, Fax (030) 28 30 57 4

læder

Set
Nieuwsbrief
Mis geen nieuws uit onze winkel! Schrijf u nu geheel vrijblijvend en kosteloos in voor de nieuwsbrief.
Je kunt je op elk gewenst moment uitschrijven door op de link in de e-mail te klikken. We geven nooit e-mailadressen door. Door je in te schrijven accepteer je ons Datenschutzbestimmungen.